17‏/12‏/2012

اة يااا زمن

الصح فيه بقى غلط.. نزل الخشب للقاع وعام الزلط.. آه يا زمن ياماشى بالمعكوس.. الظلم نجمه علا والعدل بات مطموس.. آه يا زمن يا ماشى بالمقلوب.. فيه القوالب نامت وقامت نصاص الطوب.. آه يا زمن المشاكل اللى ماليها حل.. المر زاد ف الحلق وطعم العسل بقى خل.. آه يا زمن السفسطة اللى الكلام زاد فيه.. سكت الحكيم والتزم وسمعنا صوت السفيه.

ليست هناك تعليقات: